diumenge, 28 de desembre del 2014

De Tavertet a Sant Corneli al Collsacabra

Anem fins a Tavertet amb la intenció de fer una ruta circular que ens portarà fins a Sant Corneli tot passant per l’Avenc, la Rocallarga i la balma del Puig dels Cortils.

Sortim de Tavertet, al Collsacabra, el poble està situat ben bé al límit de la cinglera,
   Resseguim una bona estona els cingles de l'Avenc, tot contemplant unes vistes espectaculars d'un paisatge mig cobert per la boira.

Ens aturem a L’Avenc, casal gòtic català del segle XV, actualment casa de turisme rural.
    Seguim per un camí que surt darrera de la casa de l'Avenc i que ens acosta a la Rocallarga.
    La Rocallarga es una roca que sobresurt de la carena sobre l’abisme, està penjada al buit sobre els prats del  Pla Boixer. Al centre de la roca hi ha un vèrtex geodèsic
   és el lloc on es pot contemplar els cims Pirinencs tot obrint-se una panoràmica circular molt amplia.
    Puig de Cortils i la seva balma, impressionant roca que sobre surt de la paret. El camí ara frondós ens acompanya bona part del recorregut. Travessem una fageda, ara despullada, amb uns exemplars espectaculars per la mida.
    Arribem a l’ermita romànica de Sant Corneli del s. XIII però reformada cap el 1717. La capella és petita, d'una sola nau, destaca l'atri que és un comunicador, l'únic que hi ha al Collsacabra.
   A tocar de l'ermita, al seu costat nord, s'hi distingeixen les restes d'un dolmen.

Acabem l’itinerari al lloc d'on hem sortit, la plaça Major de Tavertet, davant l'església de Sant Cristòfol s.XI. El poble destaca pel seu nucli de cases antigues del s XVII al XVIII i per l'entorn natural que l'envolta de cingles i avencs.

Ha estat una agradable passejada d'un recorregut senzill però agraït per la quantitat d'indrets interessants que hem vist i el paisatge que l'envolta.

El pare ha dit...

El paisatge del Collsacabra és fantàstic i la boira baixa un gran complement. Les imatges són impecables, la primera en blanc i negre és tot una promesa del què ve darrera. Gràcies, Maria, per compartir-ho.
Quina durada aproximada té el recorregut?
Una abraçada.

Racons de la nostra terra ha dit...

La durada és més o menys de quatre hores, però nosaltres hi vam estar més ja que vam visitar el casal de l'Avenc on vam esmorzar i dinar a sant Corneli.
Bon Any 9 Manel!
Una abraçada

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Una excursió ben bonica tanmateix, Maria. Em farà servei la teva informació, que no he estat a Sant Corneli, potser per allò que resulta tant temptador de caminar per la vora de la cinglera.
Molt bon any nou!

Josep Balius Planellas ha dit...

Hola Maria, es tot un espectacle passejar per l'Avenc, jo fa temps ho vaig fer mig a peu mig amb cotxe fins arribar a Rupit i els paisatges que es gaudeixen valen molt la pena d'admirar. Una abraçada i endavant.

Racons de la nostra terra ha dit...

Crec que us agradarà força, també s'hi pot anar directament des de Tavertet però llavors no es passa per l'Avenc.
molt bon any nou ple de noves descobertes!

Estic d'acord que es gaudeix d'un immens i fantàstic panorama, ara per fer-ho complert només us falta acostar-vos a Sant Corneli.